شرح وظايف: مسئول امور مالي
1 . كسب خط مشي و دستور العمل هاي لازم از ذيحسابي واداره
كل امور مالي وسازمان.
2. جمع آوري، نگهداري، مطالعه واجرا دقيق قوانين وبخشنامه ها
ودستورالعمل هاي مالي.
3. ابلاغ قوانين و بخشنامه ها ودستورالعملهاي مالي به مسئولين
تحت نظارت خود.
4. راهنمائي و كنترل افراد تحت نظارت وتقسيم كار بين آنها.
5. همكاري در تهيه وتنظيم بودجه پيشنهادي واحد با رعايت
دستورالعملهاي مربوطه.
6. پرداخت مخارج واحد در حدود اعتبارات مصوب بودجه
ابلاغي در برنامه ومواد.
7. انجام هر پرداخت با رعايت قانون محاسبات عمومي،آئيننامه
معاملات دولتي ودستورالعملها وبخشنامه هاي مربوط به امضاء
اسناد آن.
8. مراقبت در نگهداري حساب ها وتنظيم دفاتر مالي بر اساس سيستم
مترادف حسابداري بارعايت دستورالعملها وظوابط مربوطه.
9. اطمينان از موازنه حسابها و امضاء تراز ماهيانه حساب ها وساير
گزارش هاي مالي بمنظور تائيد آنها.
10. ارسال تراز عملياتي ماهيانه حسابها(تائيد شده توسط ذيحساب و
اداره كل امور مالي با اداره بودجه سازمان بمظوراخذ تخصيص اعتبار ماه بعد).
11. تحويل اسناد هزينه ها وتراز ماهيانه حسابها وسايرگزارشات مالي
به ذيحسابي واداره كل امور مالي سازمان ورفع نقص از اسناد و صورتحساب
هاي واخواهي شده.
12. مراقبت در وصول درآمد ها برابر مقررات قانوني ودستورالعملهاي
سازمان وانتقال درآمد هاي وصولي قابل انتقالبه حسابهاي مربوطه در خزانه.
13. مراقبت در تسويه حساب بدهكاران(تنخواه گردانها،بدهكاران
اشخاص وپيش پرداختها و غيره)واريز بموقع كسورات قانوني به حسابهاي مربوطه.
14. نظارت و مرقبت در نگه داري اسناد ومدارك مالي مربوطه.
15. نظارت بر نگهداري حساب اموال و ورود وخروج اموال واحد.
.16تهيه وتنظيم صورت مجلس تحويل وتحول در موقع تغيير سمت
با رعايت مقررات مربوطه جهت ارائه به ذيحسابي واداره كل امور مالی سازمان.
17. پيشنهادانتصاب وانتقال كاركنان تحت نظريه ومدير بيمارستان بمنظور
اتخاذ تصميم نهايي همچنين تصميم گيري در مورد مرخصيها،مأموريت ها
و ... كاركنان مذكور.
18. تهيه صورتهاي مالي در پايان هر سال مالي
19. انجام ساير امور،از طرف رئيس مربوطه در حدود وظايف اداري ارجاع ميگردد.
1- کنترل وجمع بندی نهایی صورتحسابهای ارسالی به بیمه ها
2-پیگیری علت کسورات بیمه ای بیمه ای
3-ثبت کلیه صورتحسابهای ارسالی وکنترل نسخ در سیستم حسابداری تعهدی
4- اطلاع رسانی دستورالعملهای بیمه ای به واحدها
5- اطلاع رساني دستورالعمل هاي بيمه اي به واحد ها
6- پاسخگویی به مراجعین
7- نظارت و پيگيري و بررسي واحد هاي درآمد زاي بيمارستان شامل: واحد صندوق،ترخيص، راديولوژي، آزمايشگاه و ديگر واحد هاي درآمد زاي بيمارستان
8- اطلاع رسانی بخشنامه های جدید و هماهنگی با کلیه واحدها
9-پیگیری لازم جهت دریافت مطالبات از سازمانهای بیمه ای و کنترل و نظارت بر پرونده های مالی
10-محاسبه کارکرد کارانه پزشکان
11-کسب خط مشی ومطالعه قوانین ومقررات واجرای دستورالعملهااز مافوق مربوطه
12- تهيه تراز ماهيانه از حساب درآمد
13- انجام ساير امور محوله